پس از سال 2000 با برنامه ریزی های متعدد از جانب کشورهای غربی و ورود سبک زندگی غربی به ایران و کشورهای مسلمان دیگر شاهد افزایش روز افزون مد پرست در جوامع مسلمان بوده ایم . جامعه غربی که خود به علت حاکمیت فرهنگ مد پرستی و مصرف گرایی دچار مشکلات متعدد اقتصادی و روانی ناشی از این مدگرایی بوده است در تلاش است تا با تهاجم فرهنگی به کشورهای مسلمان هم درامد شرکت های بزرگ پوشاک را افزایش دهد و هم بتواند راه استیلای خود بر جوامع دیگر را هموار کند. در این راستا بسیاری از شبکه های اجتماعی و رسانه های خارج از ایران در ترویج مدگرایی غربی نقش بسزایی داشته داشته اند به طوری که بیشتر درامد این شرکت ها از تبلیغات پوشاک نامناسب ضد اسلامی حاصل می شود.

حجاب

تبلیغ پوشاک های متعدد با طرح های مختلف و جدید برای بانوان مسلمان ایرانی نیز یکی از دیگر حربه های انها برای ضربه زدن به فرهنگ حجاب و پوشش اسلامی بوده است. شبکه های خارج از ایران که تنها راه پیشرفت کشور را در نابودی حجاب مب دانند با تبلیغ پوشش های نامناسب و تبرج مابانه چون مانتوهای جلوباز و ساپورت در تلاش هستند تا  الگوی اسلامی پوشش را نابود سازند . این شبکه ها با نمایش میان برنامه های متعدد از پوشاک متداول ن ایرانی که با طراحی های بدن نما و محرک همراه است همزمان با فروش خود در صدد ترویج پوشش های تحریک انگیز است.بدون شک اثرگذاری این شبکه در ایران زیاد بوده است و انها توانیته اند با سهل انگاری بیشتر مسئولان ذیربط بر پوشش بانوان ایراین تاثیر بسزایی بگذارند. دو در بسیاری از شهرهای ایران تاثیر مدگرایی و اشاعه پوشش بی عفتانه غربی روز به روز نمایان تر گردد.

حجاب و پوشش اسلامی بزرگترین مانع برای رواج مدگرایی در میان دختران ایرانی است به نحوی که این پوشش سنگین و عفیف گسترش چشم و هم چشمی و گرایش به مدهای چند هفته ای را از بین یم برد و بستری مناسب را برای آرامش روانی و کاهش هزینه های نامربوط نسبت به خرید پوشش هایی می شود که ن ایرانی نه از روی نیاز به پوشش بلکه برای خود نمایی حاضر به خرید ان شده اند.

حجاب

پوشش اسلامی از سوی دیگر باعث عدم گسترش رقابت بی پایان برای حصول مد های روز می شود که جز خسارت های روانی و مالی نتیجه دیگری برای خانواده ندارد. این نوع از رقابت که هم در فضای جامعه و هم فضای مجازی برقرا شده است باعث ضربه خورن عفاف خانواده و نابودی تدریجی بنیان خانواده می شود.

مدهای امروزی بر هرچه بیشتر نشان داده بدن ن برای تهییج جنسی و متمرکز هستند در حالی که حجاب و پوشش اسلامی بر تقویت رویحه عفت مندی ن و حصول کمال انسانی متمرکز است . پوشش اسلایم ن بر خلاف پوشش های محرک امروزی که شامل لباس های نازک و محرک جنسی و بدن نما زن را به عنوان یک قشر مهم جامعه به نهایت توان خود برای ایفای نقش سازنده رهنمایی می کنند. این رد حالی است که مدهای امروزی نامناسب در تلاش اند بعد پست انسانی را جلوه دهند که زن را به عنوان کالا و ابزار جنسی اشکار می کند و در راستای هدف ی تقاضاهای از او استفاده نمایند.

مقابله با مدگرایی در عصر حاضر به تقویت ینان خانواده و پیوندهای اجتماعی منجر خواهد شد و کانون رسول الله (ص) با توجه به اولویت های فرهنگی خود همواره در تلاش است تا از رواج مد گرایی در جامعه ممانعت به عمل اورد زیرا مدگرایی خلاف مبانی و  ضروریات دین مبین اسلام است.

 

حجاب و کاهش عقده روانی در میان جوانان

حجاب و کاهش مد پرستی

کشف حجاب در جوامع اسلامی

های ,پوشش ,مدگرایی ,اسلامی ,حجاب ,مد ,حجاب و ,پوشش اسلامی ,می شود ,در تلاش ,های متعدد

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

اتصالات هبلکس رضا بلاگ سایت گالری پرتو www.galleryparto.com server اموزش طراحی کاراکتر در ایلوستریتور وبلاگ دکتر یوسف کریمی آموزش مدرس دوره طراحی منبع تغذیه سوییچینگ اشک شفق نکس وان موزیک کتاب کیک ساز ترساز فنی و حرفه ای